Veelgestelde vragen

Wij helpen je graag!

Op veel vragen hebben wij al een antwoord. Wil je weten wat ons pedagogisch beleid is of welke contractvormen wij bieden? Of wil je misschien weten hoe je kinderopvangtoeslag moet aanvragen of wat er bij de prijs is inbegrepen? Wij geven je direct antwoord met onze FAQ.

Wij helpen je graag!

Op veel vragen hebben wij al een antwoord. Wil je weten wat ons pedagogisch beleid is of welke contractvormen wij bieden? Of wil je misschien weten hoe je kinderopvangtoeslag moet aanvragen of wat er bij de prijs is inbegrepen? Wij geven je direct antwoord met onze FAQ.

Veelgestelde vragen

Hoe meld ik mijn kind aan voor opvang?
2
3

Je kan je kind eenvoudig aanmelden bij Kinderopvang Dronten via Aanmelden bij Kinderopvang Dronten

Wat zijn de openingstijden van de opvanglocaties en het servicekantoor?
2
3

De opvanglocaties
Onze kinderdagverblijf locaties zijn geopend van 07:00 tot 18:00 uur*.
De peuteropvang is geopend van 08:30-12:30 uur tijdens de schoolweken. Op onze BSO-locaties is opvang vanaf 07:00 uur mogelijk tot schooltijd en na schooltijd tot 18:00 uur*. Op schoolvrije dagen (incl. vakanties) zijn de BSO-locaties de gehele dag geopend.

*Eventueel is verlengde opvang tot 18:30 uur mogelijk.

Servicekantoor
Het servicekantoor is elke werkdag geopend. De telefonische bereikbaarheid is van 08.30 – 12.30 uur.

Wat is het verschil in de BSO producten?
2
3

Kort en lange middag
Voor scholen die nog geen continurooster hanteren, kan je kiezen voor de producten middag kort (vanaf 15.00 uur) of een middag lang (vanaf 12.00 uur).

BSO-Compleet pakket
Naschoolse opvang op vaste middag, inclusief hele dagopvang tijdens studiedagen en schoolvakanties op de vaste opvangdag.

BSO-Schoolweken pakket
Naschoolse opvang op vaste middag gedurende de schoolweken, exclusief opvang tijdens studiedagen en schoolvakanties.

Wanneer krijg ik na mijn aanmelding een bevestiging of reservering toegestuurd?
2
3

Na je aanmelding krijg je binnen enkele dagen een ontvangstbevestiging. Daarna krijg je een aanbiedingsofferte toegestuurd. Deze sturen wij op de volgende momenten:

  • Kinderdagverblijf: ± 6 maanden voor de startdatum
  • Peuteropvang: ± 6 weken voor de startdatum
  • BSO: ± 3 maanden voor de startdatum

Hoe kan ik een structurele wijziging of opzegging van de opvang doorgeven ?
2
3

Wanneer je een dag, aantal dagen of je volledige contract wilt opzeggen óf wanneer je een opvangdag of het aantal dagen wilt veranderen, doe je dat altijd schriftelijk. Dit kan eenvoudig door een e-mail te sturen naar  plaatsing@kinderopvangdronten.nl.  Wanneer je voor het einde van de maand opzegt, eindigt het contract op de laatste dag van de volgende maand.

Hoe werkt het met inloggen bij ouderportaal Konnect?
2
3

Je ontvangt vanaf 6 weken voor startdatum een e-mail met daarin je gebruikersnaam en een activatielink voor het ouderportaal. Met de informatie uit deze mail kan je ook een wachtwoord instellen.
Hierna kan je inloggen via https://kod.ouderportaal.nl
of in de app. Deze is te downloaden via de App Store van Apple en de Google Play. Je kunt de app vinden door te zoeken op OuderApp van Konnect.

Nadat je de app geïnstalleerd hebt, moet je drie gegevens invoeren om via de app toegang te krijgen tot het Ouderportaal:

  1. De URL van het Ouderportaal: kod.ouderportaal.nl
  2. De loginnaam: dit is je e-mailadres
  3. Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord in

Voor meer informatie kijk op onderstaande pagina.

Ouderportaal | Kinderopvang Dronten

Wanneer wordt mijn factuur geïnd?
2
3

Betaling is vooruit. De factuur wordt rond de 25e van de maand voorafgaand aan de maand waarin opvang afgenomen wordt. Dit geldt ook als je halverwege de maand start.

Waarom krijg ik in de zomermaanden geen factuur bij de peuteropvang?
2
3

Peuteropvang is beschikbaar in de schoolweken en wordt in 10 maanden per jaar gefactureerd. In de maanden juli en augustus sturen wij daarom geen factuur.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?
2
3

Wijzigt jouw rekeningnummer? Geef dit dan zo snel als mogelijk door via facturatie@kinderopvangdronten.nl. Op aanvraag sturen wij een nieuw incassoformulier toe.

Ontvang ik nog kinderopvangtoeslag als ik geen baan heb?
2
3

Als je je baan verliest, heb je nog 3 maanden recht op kinderopvangtoeslag. Hierdoor heb je de tijd om te solliciteren en hebben je kinderen het voordeel van de voortgang van de opvang. Heb je een nieuwe baan gevonden en verandert je verzamelinkomen of het aantal uur dat je werkt? Of heb je na 3 maanden helaas nog geen baan gevonden? Geef deze wijzigingen dan door aan de Belastingdienst, zodat je alleen toeslag ontvangt waar je recht op hebt. Te veel ontvangen toeslag moet je later weer terugbetalen.