Veelgestelde vragen

Wij helpen je graag!

Op veel vragen hebben wij al een antwoord. Wil je weten wat ons pedagogisch beleid is of welke contractvormen wij bieden? Of wil je misschien weten hoe je kinderopvangtoeslag moet aanvragen of wat er bij de prijs is inbegrepen? Wij geven je direct antwoord met onze FAQ.

Wij helpen je graag!

Op veel vragen hebben wij al een antwoord. Wil je weten wat ons pedagogisch beleid is of welke contractvormen wij bieden? Of wil je misschien weten hoe je kinderopvangtoeslag moet aanvragen of wat er bij de prijs is inbegrepen? Wij geven je direct antwoord met onze FAQ.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een wijziging of opzegging doorgeven?
2
3

Wijzigingen geef je altijd schriftelijk door. Denk ook aan een adreswijziging, nieuw telefoonnummer enzovoort per mail: plaatsing@kinderopvangdronten.nl

Wat zijn de openingstijden van het Service Kantoor?
2
3

Wij zijn telefonisch bereikbaar van 8.30 – 12.30 uur. Per mail zijn wij bereikbaar op kinderopvang@kinderopvangdronten.nl of plaatsing@kinderopvangdronten.nl

Wanneer krijg ik een bevestiging of reservering toegestuurd?
2
3

Voor het kinderdagverblijf sturen wij een (aanbiedingsofferte) vanaf een half jaar voor de startdatum. Voor de BSO sturen wij een offerte vanaf 3 maanden voor de startdatum en de peuteropvang vanaf 6 weken voor de startdatum.

Wat is het verschil in BSO producten?
2
3

De meeste scholen hanteren een continurooster (middag continu). Voor scholen die nog geen continurooster hanteren, heb je te maken met een middag kort (vanaf 15.00 uur) of een middag lang (vanaf 12.00 uur).

Schoolweken betekent opvang (40 weken) uitgezonderd opvang in vakanties. Compleet betekent opvang gedurende het hele jaar (52 weken) dus ook in schoolvakanties en tijdens studiedagen op de contractdagen.

Waarom krijg ik in de zomermaanden geen factuur bij de peuteropvang?
2
3

Peuteropvang is beschikbaar in de schoolweken en wordt in 10 maanden per jaar gefactureerd. In de maanden juli en augustus sturen wij daarom geen factuur.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer laten wijzigen?
2
3

Op aanvraag sturen wij een nieuw incassoformulier toe.

Ik ben werkloos geworden, wat betekent dit voor de kinderopvang?
2
3

Je hoeft de kinderopvang niet direct op te zeggen: je behoudt nog drie maanden het recht op de kinderopvangtoeslag.

Kan ik zelf de belastingdienst machtigen om de kinderopvangtoeslag op rekening van Kinderopvang Dronten te laten storten?
2
3

Nee, dit is niet mogelijk.

Wanneer wordt mijn factuur geïnd?
2
3

Betaling is vooruit. De factuur wordt rond de 25e van de maand voorafgaand aan de maand waarin opvang afgenomen wordt. Dit geldt ook als je halverwege de maand start.

Hoe kom ik aan inloggegevens voor het ouderportaal/de ouderapp?
2
3

Je ontvangt vanaf 6 weken voor startdatum een e-mail met daarin je gebruikersnaam en een activatielink voor het instellen van je wachtwoord.

Wij sturen de activatiemail naar het mailadres wat je bij ons tijdens de aanmelding hebt doorgegeven.

Nadat je een wachtwoord ingesteld hebt, kun je inloggen op het Ouderportaal te bereiken op https://kod.ouderportaal.nl

Deze is te vinden in de App Store van Apple en bij Google Play voor Android telefoons en tablets. Je kunt de app vinden door te zoeken op OuderApp van Konnect.

Nadat je de app geïnstalleerd hebt, moet je drie gegevens invoeren om via de app toegang te krijgen tot het Ouderportaal:

  1. De URL van het Ouderportaal: kod.ouderportaal.nl
  2. De loginnaam: dit is je e-mailadres
  3. Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord in

Voor meer informatie kijk op onderstaande pagina.

Ouderportaal | Kinderopvang Dronten